donderdag 1 maart 2012

DIY oog-make up remover + Test
















Ik heb eigenlijk altijd al verschillende make-up removers gebruikt.
En ben nog steeds opzoek naar een die voor mij precies goed werkt
en al mijn eyeliner en mascara weghaalt zonder mijn huid te irriteren.
De lancome Bi-facil kwam al aardig dichtbij mijn favoriete remover
maar deze home-made make-up remover overtreft zelfs die!
Via beautylab kwam ik op dit recept en ben hem wel vaker op het internet
tegen gekomen, Dus ik besloot om de remover zelf ook te maken en te
hopen dat dit mijn favoriete make-up remover is! Kijk maar mee..














Deze diy is zo simpel en je hebt maar 3 ingrediënten nodig namelijk
amandel olie, rozen water, en oranje bloesem water.
Je kan ook een van de 2 waters weglaten maar omdat ik toch in de
toko was nam ik de allebei mee ookal had ik nog een flesje rozen water
thuis liggen. Amandel olie heb ik ook van de toko voor een fles van
300ml betaalde ik maar 2,99 in een natuur winkel betaal je het dubbele
voor minder dus als je een toko of een turks/marokkaans winkeltje
in de buurt hebt zou ik zeker even een kijkje nemen!












Je hebt natuurlijk ook iets nodig waar je het in doet ik heb een zeeppompje
gekocht van de hema voor 2,95 het flesje is nog het duurst van alles dus als
je het echt budget wilt houden dan kan je een pompje gebruiken wat je al in
huis hebt of een oude make-up remover flesje!

half flesje amandel olie / kwart rozenwater / kwart oranjebloesemwater











Waarom rozenwater?
Rozenwater is zelfs geschikt voor een hele gevoelige huid.
Het heeft een antibacteriële werking waardoor je zelfs acné ermee kan
behandelen. Tevens voed en hydrateerd het je huid het is ook heerlijk
om het te gebruiken als tonic en het ruikt ook nog eens lekker!

Waarom amandelolie?
Amandel olie verzacht de huid en is voor zover ik weet geurloos, je kan
ook andere olieën gebruiken maar ik heb gekozen voor amandel olie
omdat het verzachtend is en de huid rondom je ogen is erg dun en heeft
dus goede hydratatie nodig. Het reguleert het vochtgehalte en vermindert
huid irritaties. Ik had ook olijfolie kunnen gebruiken maar als je het artikel
van de lipscrub hebt gezien dan weetje dat ik die geur echt niet kan uitstaan!

Waarom oranjebloesem water?
Dit werkt ook goed voor een gevoelige rode huid het is tevens rustgevend
maar ik gebruik het omdat het ook bij een gevoelige huid goed werkt
het gaat wel om de huid rondom je ogen! Dit ruikt ook heel erg lekker.
































Het ziet er heel leuk uit in een doorzichtig flesje omdat de olie op het water
drijft. Ik denk dat heel veel meiden wel de olie/water removers kennen
vele merken hebben het in hun assortiment.
Dan nu de test, haalt het wel echt je make-up goed weg (zonder te irriteren)?












YES IT DOES!
Dit is by far mijn favoriete oogmake-up remover en het is nog very budget-
proof ook nog, normaal heb ik wel eens dat mijn ogen geirriteerd en rood
worden van het weghalen van mijn make-up maar door de verzachtende
en natuurlijke ingrediënten van deze remover gebeurt dat helemaal niet yay!
Ook laat het mijn oog niet vervelend vettig achter wat ik wel altijd heb gehad
met alle olie/water removers uit de winkel maar dat nam ik dan voor lief en
gebruikte ik een reinigingsdoekje om het weg te halen, met deze remover is
dat niet nodig het laat een heeeel licht vettig laagje achter wat ik persoonlijk
niet erg vind zolang ik niet wazig ga zien van de remover vind ik het goed.
Als je voordat je gaat slapen je make-up weghaalt dan is dat vettig laagje juist
lekker omdat het dan verzorgd de hele nacht door en S'ochtend reinig je je
gezicht toch wel weer dan spoel je alle olieën weer weg!

Ik zou dit zeker proberen als je nog opzoek bent naar een goede remover die
je huid rondom je ogen niet irriteert, laat het me weten als je het hebt geprobeerd
en hoe het jou bevalt, i like to know!

Bighugz,
Soraya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten