donderdag 23 februari 2012

Foto's bewerken met picnik!












Ik denk dat zowel iedereen in het blogwereldje wel bekend
is met picnik, een site waar je foto's kan bewerken en tekst
kan toevoegen enz.
Is er eindelijk een site waarmee je gemakkelijk foto's kan
bewerken verdwijnt ie weer! Tot die tijd kunnen we wel
allemaal gebruik maken van de premium's die je voorheen
alleen kon gebruiken als je ervoor betaalde.
Picnik zal sluiten op 19 april heel jammer maar tot die tijd
kunnen we nog lekker aan de slag en zoveel foto's bewerken
als je maar kan, vandaag ga ik wat voor en na foto's laten zien
van foto's die ik heb bewerkt, kijk maar mee..


Nou moet ik heel eerlijk zijn dat ik niet echt foto's van producten
bewerk, hooguit voor een leuk effect maar niet echt om er iets
aan te veranderen want een product foto moet natuurlijk puur
blijven en het meest overeenkomen met hoe het product er in het
echt eruit ziet. Ik gebruik het wel om tekst bij mijn product foto's
te zetten, en om collages te maken i just love picnik.















Het 'echte' bewerken doe je natuurlijk met foto's van personen,
in dit geval mezelf, je kan heel veel leuke dingen doen met picnik
ik gebruik meestal het gedeelte 'touch up' voor het bewerken
van mijn gezicht, de bewerkte foto's gebruik ik overigens niet voor
mijn site want zoals ik net al zei je wilt dat ze hetgene zien zoals
het hoort te zijn en niet dat het computer-bewerkt is.



















Als eerst om alles een beetje glad te maken gebruik ik de airbrush.
Vervolgens heb ik Sunless Tan 'aangebracht' waarmee je een mooi
zongebruind kleurtje van krijgt.
Daarna heb ik ook een licht kleurtje blush op de appeltjes van mijn
wangen 'aangebracht'.
Je kan eventueel ook red eyes verwijderen wat heel vervelend is op
foto's grrr! Ik heb ook de 'eye bright' gebruikt dat geeft een soort
sprankeling aan je ogen.
Toen ik het gedeelte 'mascara' zag dacht ik 'ooh dat zullen wel nep
wimpers zijn' maar het is zoals ik het noem eigenlijk een mascara/
liner darkener, het maakt het zwarte nog zwarter zeg maar wat ik
wel heel mooi vind!






















Je kan ook je oogkleur veranderen, je tanden witter maken wat
ik op de eerste foto heb gedaan, de kleur van je lippen veranderen
de kleur van je haar, rimpels weg laten 'verdwijnen'
je kan simpel weg jezelf het perfecte huidje geven, jou favoriete
oogkleur of kijken of die kleur rood misschien wel heel leuk bij
je zou staan!

Kortom picnik is makkelijk in gebruik ik gebruik het zelf om
collages te maken voor de website en om tekst toe te voegen
bij foto's.
Helaas stoppen ze 19 april 2012 maar tot die tijd maak ik er met
plezier gebruik van, en daarna ga ik opzoek naar een ander
slachtoffer die me kan helpen bij het foto's bewerken!

Bighugz,
Soraya





1 opmerking:

  1. Wauuww, de foto's zijn echt mooi bewerkt!! Die oranje look staat je echt prachtigg!!! Ik bewerk eigelijk nooit foto's! Maar wooww de resultaten zijn echt mooi!! Ik ga er ook maar eens aan beginnen! Jammer dat deze site weggaat! Laat je het weten als je een ander hebt gevonden??

    BeantwoordenVerwijderen