donderdag 9 februari 2012

Mijn douche-ritueel























Douchen, we doen het allemaal, of het nou een keer per dag
is of twee keer of wat minder, het is iets wat moet om jezelf
schoon te houden.
En zo heeft ieder zijn eigen douche-ritueel en vandaag wil
ik met jullie delen wat die van mij is en wat ik dagelijks de
badkamer mee insleep.


















Als eerst zal ik jullie vertellen wat er tegenwoordig dagelijks
mee de badkamer ingaat.

- Shampoo & Conditioner.
  Het verschilt eigenlijk altijd welke ik pak, ik was elke dag
  mijn haar, iknow iknow het is niet goed maar als ik het niet
  doe dan gaat mijn hoofdhuid kriebelen i hate that!

- Douchegel.
  Ook dit verschilt iedere dag, op dit moment is mijn favoriet
  de satsuma douchegel van the body shop die ik laatst kocht.

- Gezichtsreiniger.
  Op dit moment gebruik ik de fresh farmacy van lush,
  het lijkt veel goeds te doen voor mijn huid maar wil het
  voor een nog iets langere termijn gebruiken voordat ik
  hier een review over schrijf.

- Oog make-up reiniger.
  Dit verschilt ook vaak, soms gebruik ik een reinigings melk
  soms een water-olie lotion, en tegenwoordig pak ik vaak mijn
  ultra bland van lush, ik vind hem iets te vettig maar voor
  waterproof make up en overmatig gebruik van mascara werkt
  het perfect, het glijd zo van je ogen af.

- Lichaams scrub.
  Ik heb een favoriet van rituals de rice scrub,
  Hij ruikt echt hemels, de shampoo en de conditioner van
  de foto hebben trouwens dezelfde geur.
  Natuurlijk gebruik ik het niet dagelijks maar wel vaak,
  om de dag. Aangezien dit niet zo een grove scrub is vind
  ik dat het wel kan om het om de dag te doen.

- Handcreme.
  Het maakte mij niet zo heel veel uit wat voor handcreme
  ik mee de douche in zou nemen totdat ik de lemony flutter
  kocht, die gaat nu elke dag mee de badkamer in en smeer
  mijn nagelriemen en handen ermee in als ik klaar ben met
  mijn haar/makeup/aankleden. ( klik voor review )

- Voeten creme.
  De lush fair trade foot lotion mag nu elke dag mijn voetjes
  verwennen. Voorheen gebruikte ik een super minty vette creme
  en wilde wel wat anders voor dagelijks gebruik, een lichtere
  creme waarbij ik mijn sokjes zo weer kan aantrekken zonder dat
  mijn voeten erin glibberen. ( klik voor review )

- Verzorgende lippenbalsem.
  Dit verschilt eigenlijk ook heel vaak, soms pak ik gewoon een lipgloss
  of een lipsmacker of labello, maar tegenwoordig pak ik meestal naar mijn
  sleek pout polish. Me like !!

- Geurtje.
  Natuurlijk gaat er ook elke dag een geurtje mee de badkamer in.
  Lady million is toch wel echt mijn geurtje, maar midnight fantasy
  van britney spears of armani diamond of een andere geurtje uit mijn
  collectie mogen ook wel eens mee.





















Dit zijn de basic dingen die dagelijks mee de badkamer ingaan,
natuurlijk gebruik ik ook nog make up en een moisturiser enz.
Daar zal ik nog wel een artikel over plaatsen, mijn dagelijkse
make-up look.

Meestal ben ik ongeveer zo'n half uurtje bezig met douchen
en mijn gezicht reinigen, veel mensen vinden dit lang maar
het lukt me gewoon niet om alles binnen een kwartiertje
klaar te hebben, ik wil genieten van mijn douche momentje.

Meestal douche ik S'ochtends ik vind het heerlijk om S'ochtends
de douche in te stappen en fris de dag te beginnen.

Ik zal in stappen zetten waar ik mee begin en hoelang dat ongeveer
duurt.

# 1. Gezicht reinigen en oog make up weghalen ( 5 min )
# 2. Douche voorverwarmen/uitkleden ( 2 min )
# 3. Douche instappen, haren natmaken&wassen ( 10 min )
# 4. Scrubben/scheren/epileren ( 5 min )
# 5. Inzepen/Afspoelen ( 3 min )
# 6. Afdrogen ( 5 min )

En dan stap ik uit de douche en dan ben ik gemiddelt nog zo'n
half uurtje bezig met dingen zoals ; mijn handen en voeten insmeren
make up doen, aankleden en mijn haar doen.
















Sommige zullen het misschien lang vinden en zullen er
10 minuten over doen, dat is prima en zo bedoel ik dus
iedereen heeft zo zijn eigen douche-ritueeltje en ik wilde
jullie de mijne laten zien.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien wat ik zoal
gebruik in de badkamer, mijn dagelijkse make up staat
ook op de planning, ik heb echt een signature look wat
ik eigenlijk elke dag draag, geen poespas alleen als ik daar
zin in heb of bij een speciale gelegenheid.

Bighugz,
Soraya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten