zondag 20 mei 2012

Review - Rimmel Glam'eyes HD quad eyeshadow



















Op de beautygloss party kocht ik deze oogschaduw 'palette' waarvan
ik de 'hoofdkleur' eigenlijk het mooist vond en dan vooral als blush
of highlighter. De overige kleurtjes vond ik perfect voor een everyday
look en ik vond de kleuren gewoon zo mooi bij elkaar. Ik kocht hem
toen ik voor de 2e keer bij de rimmel stand stond, ik kreeg hem maar
niet uit mijn hoofd, 'need to buy it' dacht ik. Lees verder om te weten
te komen of ik net zo enthousiast ben over de oogschaduws als dat
ik was voordat ik hem kocht...


Glam'eyes HD in 005 english rose

Het 'palette' lag alweer een tijdje in mijn stash zonder hem nog enkele
keer aangeraakt te hebben, iedere keer keek ik ernaar en dacht ik 'nah
ik gebruik hem als ik lekker uitgebreid ervoor kan zitten'. Tot ik laatst
niet kon slapen -midden in de nacht- besloot ik om hem te gaan swatchen
en dan kon ik natuurlijk ook meteen foto's maken!

































Zoals je ziet zijn de oogschaduw's niet super gepigmenteerd maar
mijn camera pakte dan ook niet echt goed de kleuren op vandaar
dat ik niet zo heel vaak swatches van oogschaduws en dergelijke
plaats. Alhoewel ik de kleuren wel erg mooi vind zit er ook een
nadeel aan, het palette is namelijk heel erg klein en omdat het in
een engelse vlag vorm verwerkt is, zijn sommige kleuren in een
klein hoekje geperst mijn kwast is groter dan het hoekje en het
was dan ook lastig om telkens een kleur te pakken zonder de andere
kleur te raken. De 'kruis' in het midden is het grootst en ik vind het
dan ook een super mooie kleur echt een prachtige highlighter.




















Bij zulke palettes of quads of was de benaming er ook van is (??) ..
staat er altijd een beschrijving van welke kleuren je het best waar
kunt gebruiken, meestal kijk ik daar niet naar en dat heb ik nu dus
ook niet gedaan maar voor meiden of vrouwen die er niet veel verstand
van hebben kan het heel erg handig zijn!





















Mijn mening over deze palette is over het algemeen positief maar
ik vind het wel erg irritant dat het zo klein is en moeilijk te bereiken
met een kwast, en dan heb ik het over de kleine hoekjes, dat vind ik
wel jammer en ik zou hem dan ook alleen gebruiken als ik genoeg tijd
heb om mijn make up te doen. De highlight kleur vind ik echt super
mooi alleen om die reden zou ik hem al kopen, een prachtig roze goud
kleurtje gorgeous. Ik probeerde nog een foto te maken waarop ik hem
als highlighter op mijn wangen had maar er was geen goed licht voor
dus die heb ik helaas niet. Misschien dat ik het nog een keer in een look
laat zien.

Ik zou deze palette zeker overslaan als je al een mooie highlighter hebt
want alleen voor de highlighter zou ik deze palette overnieuw kopen
maar voor dat geld kan je ook bijna 2 blushes van sleek kopen, je bent
een budget freak of je bent het niet.

Rimmel glam'eyes HD is te koop bij verschillende drogisterijen voor €11,99 p.s

Bighugz,
Soraya

2 opmerkingen: