donderdag 22 maart 2012

Bakerella VS Me - The lorax cakepops























Iedereen die van bakken houd met name cupcakes en cakepops
en andere zoetigheden, kent Angie van bakerella wel.
Regelmatig kom ik op haar website omdat ze altijd zulke leuke
ideetjes heeft waar ik zelf nooit op zou komen, zo nu ook..
De film the lorax is nu in de bioscoop en het is een film van de makers
van verschrikkelijke ikke (despicable me) en ik vind die film ge-wel-dig
dus deze film ga ik ook zeker bekijken. Heel leuk allemaal zo'n animatie
film maar als ik zoiets zie denk ik dus echt niet aan eten of alleen al het
idee om er een cakepop van te maken.. Angie dus wel en ik vond het zo
leuk dat ik besloot ze ook te maken, lang niet zo mooi als die van haar
maar ik heb gedaan wat ik kon doen om ze zo veel mogelijk erop te laten
lijken, ik vind ze wel grappig! Kijk mee voor meer foto's..

































De bedoeling van de cakepop is dus dat het moet lijken op dit poppetje
en ik vond die van bakerella zo cute en was van plan zijn hele lichaam
te maken maar helaas was ik iets voor de voetjes vergeten en heb dus
alleen het hoofd gemaakt.

















How cute is dit!? Ik vond ze zo sgattig en baalde ervan dat ik niks
voor zijn voetjes had maar de volgende keer zal ik deze nog wel maken.
Het is eigenlijk best een dure hobby als je alle tools en spulletjes in
huis moet halen, voor deze cakepops was ik ongeveer 20 euro kwijt
en dat alleen voor wat cakejes. Als je alles al in huis hebt zoals candymelts
edible ink pen, versieringen stokjes etc dan ben je natuurlijk niet zoveel
geld kwijt. Maar dat had ik niet en moest alles opnieuw kopen en kwam
zo rond de 20 euro uit.


















De candymelts komen in zakken van 340 gram en kosten bij ons 3,75
wat niet heel goedkoop is aangezien 1 zak lang niet genoeg is om 35
cakepops te voorzien van een laagje. Ik heb een tip gepikt van angie
en dat is om een beetje zonnebloem olie (plantaardige olie) in je
candymelt te doen zodat het wat dunner word dat helpt goed en ik
ben er blij mee want een verdunner kan je ook kopen maar het kost
wel wat meer en zonnebloem olie heb ik altijd in huis!















Ik bedacht me dat ik hier geen how-to voor hoefde te maken aangezien
ik wel alle foto's had gemaakt maar het basis recept is hetzelfde als wat
ik had gebruikt in mijn how-to voor cakepops en verder voor de versiering
kan je gewoon deze link naar bakerella klikken.
Het is heel simpel maar eist wel veel geduld, je moet namelijk met een
sateprikker telkens een deel van de snor maken en dan heb je wel het geluk
dat candymelts vrij snel drogen, yay!

Ik heb in een korte tijd vrij vaak cakepops gemaakt en heb nu weer zin om
eens cupcakes te maken, ik heb het vaker gedaan en heb wel foto's die ik
aan jullie wil laten zien alleen weet ik niet of ik dat wel moet doen aangezien
de foto's allemaal met mijn 'crackberry' zijn gemaakt.. let me know als je het
zou willen zien.. Het zijn namelijk cupcakes die we voor vrienden/familie
moesten maken bij geboorte enz.

Bighugz,
Soraya

1 opmerking:

  1. WAUUW wat goedd!! Ze zijn echtt goed gelukt!!! Ik zou ze nooit zo perfect kunnen krijgen!! Echt goed van je :D

    BeantwoordenVerwijderen